Regulamin przyznawania grantów „Fundacji EGGER”

„Fundacja EGGER” z siedzibą w Biskupcu – Kolonii Drugiej, ul. Św. Józefa 1, Biskupiec –
Kolonia Druga, 11-300 Biskupiec, wpisana przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji
społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki
zdrowotnej pod nr KRS: 0000911654, NIP: 7393956318, REGON: 389454840, zwana dalej
„Organizatorem” lub „Fundacją” niniejszym wprowadza Regulamin o następującej treści:


§1
Definicje

Użyte w treści Regulaminu pojęcia oznaczają:
a) Grant – świadczenie pieniężne przekazywane ze środków Fundacji na podstawie
zawartej z Grantobiorcą umowy w celu realizacji Projektu;
b) Wniosek – Wniosek o dofinansowanie Projektu złożony przez Wnioskodawcę według
wzoru będącego załącznikiem do Regulaminu;
c) Wnioskodawca – podmiot składający Wniosek w Projekcie, który spełnia wymogi
Fundacji;
d) Ogłoszenie o Naborze (Nabór) – ogłoszenie zamieszczone na stronie Fundacji
wskazujące okres i zasady naboru i rozpatrywania Wniosków w Projekcie;
e) Grantobiorca – Wnioskodawca, któremu na podstawie decyzji Zarządu Fundacji
przyznano Grant;
f) Umowa – umowa darowizny zawierana pomiędzy Organizatorem a Grantobiorcą, na
podstawie której Organizator przekazuje Grantobiorcy środki pieniężne na realizację
Projektu.

§2
Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin wprowadza się celem określenia zasad przyznawania i rozliczania
Grantów związanych z realizacją celów statutowych Fundacji.

  1. Fundacja wspiera Wnioskodawców, którzy realizują cele zgodne ze Statutem Fundacji,
    a ich Wniosek złożony w ramach ogłoszonego naboru zyskał pozytywną ocenę Zarządu
    Fundacji.
    §3
    Zasady ogłaszania Naboru i uczestnictwa
  2. Nabory Wniosków prowadzone są w okresie wskazanym na stronie internetowej Fundacji
    w Ogłoszeniu o Naborze.
  3. Warunkiem uczestnictwa jest prawidłowo złożony Wniosek, zgodnie z zasadami
    określonymi w niniejszym paragrafie.
  4. Wnioskodawca składa wniosek w terminie określonym na stronie internetowej Fundacji
    w Ogłoszeniu o Naborze.
  5. Złożenie wniosku jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  6. Za datę dokonania zgłoszenia przyjmuje się datę wpływu kompletnego Wniosku do
    Fundacji.
  7. Wniosek należy złożyć poprzez prawidłowe wypełnienie formularza, który dostępny jest na
    stronie internetowej Fundacji oraz stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
  8. Wnioski należy przesłać pocztą elektroniczną na adres bis.fundacja@egger.com.
  9. We Wniosku należy zamieścić każdorazowo opis Projektu zawierający zakres
    planowanych działań, grupę docelową, datę i sposób wydatkowania otrzymanych
    środków. Wniosek powinien zawierać określenie działalności zgodnej z celami
    statutowymi Fundacji.
  10. Granty mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację celów statutowych Fundacji. Statut
    Fundacji znajduje się na stronie internetowej Fundacji.
  11. Organizator może wykluczyć Wnioskodawcę z postępowania w przypadku naruszenia
    postanowień niniejszego Regulaminu na jakimkolwiek etapie lub stwierdzenia, że
    oświadczenia złożone przez Wnioskodawcę są niezgodne z prawdą.
  12. Ostateczna decyzja odnośnie Wniosku należy do Zarządu Fundacji i nie przysługuje od
    niej odwołanie.
  13. Fundacja może uwzględnić Wniosek i przyznać Grant o wartości innej niż podana przez
    Wnioskodawcę we Wniosku.
  14. O pozytywnym wyniku postępowania Organizator powiadomi Wnioskodawcę
    bezpośrednio za pośrednictwem maila lub rozmowy telefonicznej. Fundacja zastrzega
    prawo do kontaktu jedynie z Wnioskodawcami, którzy uzyskali pozytywną decyzję
    odnośnie przyznania Grantu.
  15. W celu uniknięcia wątpliwości Organizator wskazuje, że złożenie Wniosku nie jest
    równoznaczne z przyznaniem Grantu i stanowi jedynie podstawę do oceny poprawności
    jego złożenia oraz zbadania zasadności przyznania Grantu przez Fundację.
  16. Fundacja zastrzega sobie prawo odwołania Naboru w każdym czasie.

§ 4
Przekazanie środków i realizacja Grantu

  1. W przypadku przyznania Grantu Organizator i Wnioskodawca w terminie 30 dni od daty
    ogłoszenia wyników Naboru zawrą odrębną umowę określającą m.in. strony umowy,
    przedmiot umowy, zasady, wysokość i terminy wypłaty Grantu, obowiązki informacyjne,
    prawa autorskie, dane osobowe i klauzule informacyjne, cel i termin realizacji Projektu,
    sposób rozliczenia się z otrzymanego Grantu.
  2. Brak zawarcia umowy w terminie o którym mowa powyżej w ust. 1, z przyczyn leżących po
    stronie Grantobiorcy jest równoznaczny z rezygnacją z Grantu.
  3. Po zrealizowaniu umowy Grantobiorca zobowiązany jest przekazać Fundacji dowód jej
    realizacji w postaci: opisu wykonania wydarzenia/działania max. 1000 znaków,
    udostępnienia do dyspozycji Fundacji minimum trzech fotografii w formie cyfrowej, wolnych
    od praw autorskich i pokrewnych, dokumentujących realizację Umowy wraz ze zgodą na
    przetwarzanie wizerunku, a ponadto sposób wydatkowania Grantu. Przekazanie w/w
    informacji powinno nastąpić w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji umowy. Brak
    rozliczenia się Grantobiorcy z przyznanego Grantu, bądź wykorzystanie Grantu niezgodnie
    z umową będzie uprawniało Organizatora do żądania zwrotu Grantu w terminie wskazanym
    przez Organizatora.

§ 5
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2024 r. i jest dostępny na stronie internetowej
    Fundacji.
  2. Fundacja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie
    w dowolnym czasie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa.
  3. Zmiany lub uzupełnienia, o których mowa powyżej w ust. 2, będą publikowane na stronie
    internetowej Fundacji.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie
    obowiązujące przepisy prawa.