„Fundacja EGGER” z siedzibą w Biskupcu – Kolonii Drugiej, ul. Św. Józefa 1, Biskupiec –
Kolonia Druga, 11-300 Biskupiec, wpisana przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji
społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki
zdrowotnej pod nr KRS: 0000911654, NIP: 7393956318, REGON: 389454840, zwana dalej
„Organizatorem” lub „Fundacją” niniejszym wprowadza Regulamin o następującej treści:
§1
Definicje
Użyte w treści Regulaminu pojęcia oznaczają:
a) Grant – świadczenie pieniężne przekazywane ze środków Fundacji na podstawie
zawartej z Grantobiorcą umowy w celu realizacji Projektu;
b) Wniosek – Wniosek o dofinansowanie Projektu złożony przez Wnioskodawcę według
wzoru będącego załącznikiem do Regulaminu;
c) Wnioskodawca – podmiot składający Wniosek w Projekcie, który spełnia wymogi
Fundacji;
d) Ogłoszenie o Naborze (Nabór) – ogłoszenie zamieszczone na stronie Fundacji
wskazujące okres i zasady naboru i rozpatrywania Wniosków w Projekcie;
e) Grantobiorca – Wnioskodawca, któremu na podstawie decyzji Zarządu Fundacji
przyznano Grant;
f) Umowa – umowa darowizny zawierana pomiędzy Organizatorem a Grantobiorcą, na
podstawie której Organizator przekazuje Grantobiorcy środki pieniężne na realizację
Projektu.
§2
Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin wprowadza się celem określenia zasad przyznawania i rozliczania
Grantów związanych z realizacją celów statutowych Fundacji.
- Fundacja wspiera Wnioskodawców, którzy realizują cele zgodne ze Statutem Fundacji,
a ich Wniosek złożony w ramach ogłoszonego naboru zyskał pozytywną ocenę Zarządu
Fundacji.
§3
Zasady ogłaszania Naboru i uczestnictwa - Nabory Wniosków prowadzone są w okresie wskazanym na stronie internetowej Fundacji
w Ogłoszeniu o Naborze. - Warunkiem uczestnictwa jest prawidłowo złożony Wniosek, zgodnie z zasadami
określonymi w niniejszym paragrafie. - Wnioskodawca składa wniosek w terminie określonym na stronie internetowej Fundacji
w Ogłoszeniu o Naborze. - Złożenie wniosku jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Za datę dokonania zgłoszenia przyjmuje się datę wpływu kompletnego Wniosku do
Fundacji. - Wniosek należy złożyć poprzez prawidłowe wypełnienie formularza, który dostępny jest na
stronie internetowej Fundacji oraz stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu. - Wnioski należy przesłać pocztą elektroniczną na adres bis.fundacja@egger.com.
- We Wniosku należy zamieścić każdorazowo opis Projektu zawierający zakres
planowanych działań, grupę docelową, datę i sposób wydatkowania otrzymanych
środków. Wniosek powinien zawierać określenie działalności zgodnej z celami
statutowymi Fundacji. - Granty mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację celów statutowych Fundacji. Statut
Fundacji znajduje się na stronie internetowej Fundacji. - Organizator może wykluczyć Wnioskodawcę z postępowania w przypadku naruszenia
postanowień niniejszego Regulaminu na jakimkolwiek etapie lub stwierdzenia, że
oświadczenia złożone przez Wnioskodawcę są niezgodne z prawdą. - Ostateczna decyzja odnośnie Wniosku należy do Zarządu Fundacji i nie przysługuje od
niej odwołanie. - Fundacja może uwzględnić Wniosek i przyznać Grant o wartości innej niż podana przez
Wnioskodawcę we Wniosku. - O pozytywnym wyniku postępowania Organizator powiadomi Wnioskodawcę
bezpośrednio za pośrednictwem maila lub rozmowy telefonicznej. Fundacja zastrzega
prawo do kontaktu jedynie z Wnioskodawcami, którzy uzyskali pozytywną decyzję
odnośnie przyznania Grantu. - W celu uniknięcia wątpliwości Organizator wskazuje, że złożenie Wniosku nie jest
równoznaczne z przyznaniem Grantu i stanowi jedynie podstawę do oceny poprawności
jego złożenia oraz zbadania zasadności przyznania Grantu przez Fundację. - Fundacja zastrzega sobie prawo odwołania Naboru w każdym czasie.
§ 4
Przekazanie środków i realizacja Grantu
- W przypadku przyznania Grantu Organizator i Wnioskodawca w terminie 30 dni od daty
ogłoszenia wyników Naboru zawrą odrębną umowę określającą m.in. strony umowy,
przedmiot umowy, zasady, wysokość i terminy wypłaty Grantu, obowiązki informacyjne,
prawa autorskie, dane osobowe i klauzule informacyjne, cel i termin realizacji Projektu,
sposób rozliczenia się z otrzymanego Grantu. - Brak zawarcia umowy w terminie o którym mowa powyżej w ust. 1, z przyczyn leżących po
stronie Grantobiorcy jest równoznaczny z rezygnacją z Grantu. - Po zrealizowaniu umowy Grantobiorca zobowiązany jest przekazać Fundacji dowód jej
realizacji w postaci: opisu wykonania wydarzenia/działania max. 1000 znaków,
udostępnienia do dyspozycji Fundacji minimum trzech fotografii w formie cyfrowej, wolnych
od praw autorskich i pokrewnych, dokumentujących realizację Umowy wraz ze zgodą na
przetwarzanie wizerunku, a ponadto sposób wydatkowania Grantu. Przekazanie w/w
informacji powinno nastąpić w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji umowy. Brak
rozliczenia się Grantobiorcy z przyznanego Grantu, bądź wykorzystanie Grantu niezgodnie
z umową będzie uprawniało Organizatora do żądania zwrotu Grantu w terminie wskazanym
przez Organizatora.
§ 5
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2024 r. i jest dostępny na stronie internetowej
Fundacji. - Fundacja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie
w dowolnym czasie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa. - Zmiany lub uzupełnienia, o których mowa powyżej w ust. 2, będą publikowane na stronie
internetowej Fundacji. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa.